Zpětné odkazy: vše co potřebujete vědět!

Co jsou zpětné odkazy?

Zpětné odkazy, také nazývané "backlinks", jsou odkazy na vaše webové stránky umístěné na jiných webových stránkách. Tyto odkazy slouží jako faktor pro hodnocení kvality a relevance vašeho obsahu, což má za následek zvýšení pozice ve výsledcích vyhledávání. Zpětné odkazy jsou považovány za velmi důležitý signál pro hodnocení kvality stránky, protože je majitelé nemohou jednoduše ovlivnit, proto jim Google přiřazuje vysokou hodnotu při určování relevance a autority. Mnoho nezávislých testů dokázalo, že zpětné odkazy přímo ovlivňují pozice v SERP. 

Jak poznat kvalitní zpětné odkazy?

Kvalita zpětných odkazů je důležitým faktorem pro úspěšnost a viditelnost webových stránek ve vyhledávání. Kvalitní zpětné odkazy pomáhají vyššímu hodnocení ve vyhledávačích a zlepšují reputaci a autoritu webové stránky, což nemůžeme říct o kvantitě nekvalitních zpětných odkazů, které mohou generovat odkazové farmy, ale i špatně vybrané katalogy. 

SEO odkazy by měly pocházet z relevantních a důvěryhodných zdrojů a být součástí kontextuálního textu. Webové stránky s vysokým počtem kvalitních zpětných odkazů jsou často viditelnější ve výsledcích vyhledávání a nabízejí uživatelům více relevantních informací. Proto je důležité pečlivě vybírat zdroje pro získání zpětných odkazů a věnovat pozornost jejich kvalitě. Jaké další faktory můžete sledovat při určování kvality zpětných odkazů, najdete v následujícím seznamu:

  1. Relevance odkazujících webových stránek. Za mě velmi důležitým ukazatelem kvality zpětného odkazu. Pokud na nás odkazují webové stránky, které píší o stejném tématu jako ty naše. Dokazuje to odborné znalosti a relevanci našich webových stránek.
  2. Autorita odkazující domény aneb síla odkazového portfolia odkazující webových stránek. Tuto metriku najdete pod zkratkou DR v nástroji Ahrefs či jako Trust Flow v SEMrush. 
  3. Vždy chcete získávat odkazy DoFollow, což jsou odkazy, které přenášejí “energii” mezi webovými stránkami. Pokud získáte odkaz s rel atributem nofollow, moc energie z něj nezískáte a v hodnocení stránek moc nepomůže, ale i tento signál Google vidí a patří k přirozenému získávání zpětných odkazů.
  4. Relevantní anchor text odkazu, je nepostradatelné plus, které chcete získat.
  5. Odkaz přirozeně umístěn v obsahu článku, je mnohem lépe hodnocený, než odkaz hozený někde stranou v nějakém bočním panelu.
  6. Návštěvnost stránky ze které jste získali zpětný odkaz. Pokud má stránka nějakou organickou návštěvnost, je to velmi silný signál o kvalitě této stránky, což vám pomůže v případě DoFollow odkazu s hodnocením vašich stránek.
  7. Odkazují na stránku ze které získáte odkaz i jiné webové stránky? Pokud ano, je to další velmi silný signál, který vypovídá o kvalitě stránky, což pomůže zvýšit i přenos energie a tak zlepšit vaše hodnocení v očích Googlu.
  8. Odkazující stránka musí být indexovaná, což znamená, že musí být dohledatelná ve vyhledávání Google. Indexaci stránky můžete ověřit velmi jednoduše, stačí zkopírovat URL adresu požadované stránky a vložit jí do vyhledávače Google. Pokud stránku najdete ve výsledcích vyhledávání, je stránka v indexu Google. Pokud ne, stránka v indexu není a pravděpodobně z ní nemá získaný odkaz hodnotu. 

Nekvalitní zpětné odkazy

Nekvalitní zpětné odkazy mohou mít negativní dopad na viditelnost webové stránky ve vyhledávačích a na kvalitu uživatelského zážitku. Tyto odkazy mohou být generovány automaticky, zakoupeny, nebo mohou pocházet z nedůvěryhodných zdrojů. Zpětné odkazy bez kontextuálního textu, například jen jako URL, také nemusí mít žádný přínos pro uživatele ani pro vyhledávače, zde ale záleží na více faktorech. Proto je důležité pečlivě vyhodnocovat a případně se distancovat od nekvalitních zpětných odkazů, aby se zlepšila celková kvalita webové stránky a zvýšila se její viditelnost ve vyhledávačích.

V některých případech může vést velký výskyt nekvalitních zpětných odkazů k penalizaci, což má za následek částečné nebo úplné odebrání webových stránek z indexu Google. Vyhněte se proto:

  1. Odkazovým farmám
  2. Špatným katalogům
  3. Nákupu velkého množství odkazů za pár korun
  4. Spamování odkazů v různých koutech internetu

Jak budovat odkazové portfolio?

Mnozí z vás si pokládají otázku: “Jak získat zpětné odkazy?”. Možností je hned několik, ale všechny jsou oficiálně nedoporučované, ale i tak se hojně využívají. Více informací na tohle téma se  dozvíte v článku o linkbuildingu. Nebo si můžete dát v klidu kávu a nechat veškerou práci na našem týmu, kteří provedou potřebnou analýzu konkurence i trhu. Vymyslí efektivní SEO strategii a začnou navazovat kontakty s určenými webovými stránkami a budovat tak, odkazové portfolio. Máte-li zájem o tuhle službu navštivte stránku: Komplexní SEO správa, kde se dozvíte více.

Nástroje pro hodnocení odkazů?

Existuje několik způsobů, jak zjistit počet zpětných odkazů získané pro konkrétní webovou stránku nebo jak vyhodnotit kvalitu zpětných odkazů, které se chystáte získat. Většina uvedených nástrojů je placených a je potřeba jejich určitá znalost pro efektivní využití poskytovaných dat.  

  • Nástroje pro analýzu odkazů: Tyto nástroje, jako Ahrefs, Majestic a SEMrush, umožňují vyhledávání a analýzu zpětných odkazů a poskytují informace o jejich počtu a kvalitě. Jedná se o placené nástroje.
  • Google Search Console: Tento nástroj od společnosti Google umožňuje sledovat zpětné odkazy na webové stránce a poskytuje informace o počtu zpětných odkazů. Tento nástroj je zdarma.

Tyto nástroje a metody umožňují získat informace o počtu zpětných odkazů na webové stránce a poskytují užitečné informace pro optimalizaci a strategické rozhodování ohledně budování zpětných odkazů, ale i celkové optimalizace pro vyhledávače.

Moje nabídka na závěr

Už jistě víte, že zpětné odkazy jsou důležitou součásti SEO. Proto vám nabídnu své služby linkbuildingu, které vám pomohou zlepšit vaše pozice i tržby. Nečekejte než vás předběhne konkurence. Komtaktujte mě ještě dnes pro vaší individuální nabídku!

Nevyplňujte toto pole: