Co je konverze?

V kontextu digitálního marketingu a webové analytiky se termín "konverze" vztahuje na konkrétní akci, kterou provedl návštěvník na webové stránce, která je cílem nebo požadovaným výsledkem marketingové aktivity.

Konverze může mít mnoho forem, v závislosti na cílech konkrétní webové stránky nebo kampaně. Například:

  • Nákup produktu v e-shopu
  • Přihlášení k odběru newsletteru
  • Vyplnění kontaktního formuláře
  • Stáhnutí e-knihy nebo jiného digitálního obsahu
  • Zaregistrování se na webovém portálu
  • Zdarma zkusit software nebo aplikaci

Míra konverze (conversion rate) je metrika, která udává procento návštěvníků, kteří provedli požadovanou konverzní akci. Například, pokud 100 lidí navštíví e-shop a 2 z nich něco koupí, míra konverze pro nákup je 2%.

Optimalizace konverzních sazeb (Conversion Rate Optimization, CRO) je proces, kdy se snažíme zvýšit procento uživatelů, kteří provedou konverzi, například zlepšením designu webových stránek, usnadněním procesu nákupu, nebo vytvářením přesvědčivějších marketingových zpráv.